söndag 28 maj 2017

Virkad badrumsmatta i trikåtrasor från Blötbergsboden

Det var inte riktigt planerat att min badrumsmatta skulle bli i 2 nyanser :-). Jag beställde trikåtrasor från Blötbergsboden och det är trikåtrasor i härvor. Jag hade inte tillräckligt med vita trasor hemma så jag beställde en extra härva. Den var i en annan nyans vit så det fick bli en matta i 2 nyanser. Eftersom härvan jag beställde var på 0.8 kg så virkade jag några extra varv. Blev riktigt snyggt när det blev klart :-).



Mattan är 93 cm i diameter och det gick åt ca 1,6 kg trikåtrasor. Jag har använt virknål nummer 8. I ett tidigare blogginlägg har jag gjort den här mattan samt en annan badrumsmatta. Här är länk till det blogginlägget.




Jag har använt ett mönster från Blötbergsboden och ni hittar mönstret här . Jag gjorde 3 varv extra innan jag började med "spetskanten". Så jag har 13 stolpar mellan hålen innan spetskanten :-).



Blötbergsboden ställde ut på Syfestivalmässan i Älvsjö i våras. Om de ställer ut i höst på mässan så ska jag köpa på mej lite trikåhärvor :-).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar