söndag 21 maj 2017

2 st korgar virkade i trikåtrasor

Nu känns det verkligen som sommaren är på intågande :-). Jag var ute en kort sväng till sommarstugan i helgen och hittade gullvivor och liljekonvaljer :-).



Nu är det riktig nedräkning till att jag ska hämta min hundvalp. På torsdag nästa vecka är det dags :-). Det är denna lilla kille som jag ska hämta :-).


Liselotte Jergards foto.



Köpte lite trikåhärvor från Blötbergsboden för att göra klar beställning på badrumsmattor samt göra 2 korgar för att ha hundsaker i. Jag utgick från ett mönster från Lankava fast jag gjorde inga handtag på mina korgar.

Mönster: Virkad korg med handtag

Jag hade 1 kg av svarta trikåtrasor. Gjorde först en större korg med diameter 23 cm och höjd 17 cm. Den korgen virkade jag med virknål nummer 8 och med halvstolpar. I korgen har jag hundleksaker.




Den andra korgen har diameter 23 cm och är 12 cm hög. Den virkade jag med virknål nummer 10 och med halvstolpar. Det var lättare att göra den här korgen med större virknål. I den här korgen har  jag hundhalsband och hundsele samt några uteleksaker :-).




Gjorde lite hundleksaker av trikåtrasor för ett tag sen och ni hittar det gamla blogginlägget här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar