onsdag 8 februari 2017

Två virkade giraffer i olika färgställningar

Dom blir ju så fantastiskt söta dom här virkade girafferna :-).



Jag virkar dom i bomullsgarnet Soft Cotton från Järbo garn och med virknål nummer 3,5. 
Jag har gjort en giraff tidigare  i de här färgerna. Orange, gul, beige och vit.



Här har jag använt färgerna rosa, cerise, beige och vit.




Här har ni länk till mönstret som är på engelska.






Giraffen är 50 cm lång om man mäter från spetsen på hornen och ner till foten.



Jag har börjat på 2 giraffer till. En giraff i akrylgarnet Helen från Novita. I dessa garner har jag gjort en babyfilt så jag vill ha en giraff som matchar den filten. Sen har jag börjat med en giraff i limegrön, mörkbrun. beige och vit i garnet Soft Cotton. :-).




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar