söndag 5 februari 2017

Korta stickade sockor i garnet 7 bröder från Novita och Lisen Design

Den här veckan har jag varit så förkyld precis som alla andra. Varit hängig några veckor och nu bröt det ut ordentligt. Det är lika bra det. Har blivit lite gjort ändå :-).

I julklapp fick jag bland annat en del garner. Fick garnet 7 bröder i lite olika färger och bland annat ett nystan av regnbågsfärger, så härliga färger :-). Garnet hittar ni hos Tiinas garn .






Jag har gjort ett par korta sockor i storlek ca 38. Jag använde svart garn som bas och stickade sen mönster med det flerfärgade garnet.






Jag la upp 52 maskor och stickade slätstickning några centimeter ( detta viks sen in på insidan) och sen gjorde jag ett hålvarv. Detta för att få en fin kant upptill. 



Innan hälen minskade jag till 48 maskor.


Gjorde lite olika mönster som jag hittat från andra sockor och knästrumpor.





För att få hälen lite tjockare så stickade jag varannan maska svart och varannan maska med det flerfärgade garnet.



Lite spets samt en blomma blev det lilla extra .-).







Har också gjort klart en till giraff i nya färger. Senare i veckan kommer ett blogginlägg om min rosa giraff :-). Ha det bra så länge :-).

1 kommentar:

  1. Lite nyfiken på hur ni kan få till en sådan jämn och fin färgradning av garnet. Är det så att det räcker precis eller har ni fått göra något med garnet för att få till det så fint?

    SvaraRadera