söndag 12 februari 2017

Stickade vantar med stjärnor - garn och mönster från Novita





Hittade ett sånt snyggt mönster på vantar i Novitas tidningen nummer 4/2016.Mönstret finns både i tidningen samt gratis på Novitas hemsida. Här är länk till mönstret.

                                             
Bild från Novitas hemsida.

Jag gjorde mina vantar i vinrött och vitt :-) och garnet är 7 bröder från Novita. 




Jag gjorde en kiltumme istället. Jag och en sån där rak tumme är inte riktigt sams :-). Har testat en gång men jag tyckte det var "bökigt" :-).





Den här gången så stickade jag båda vantarna samtidigt. 

Liselotte Jergards foto.



Jag gjorde först resåren med strumpstickor på båda vantarna och sen satta jag vantarna på en lång rundsticka. Det gick jättebra att sticka båda samtidigt. De sista varven på vantarna använde jag strumpstickor igen.





Mönster var jätteroligt att sticka. På insidan på vantarna så stickade man varannan maska vit och varannan vinröd. 
Det blev en tät och fin insida :-).






Garnet 7 bröder är så himla bra att sticka i. 
Tror jag nämn det förut ;-).




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar