söndag 1 januari 2017

Virkad giraff i garnet Soft Cotton från Järbo garn

Nu är den klar min virkade giraff och den blev så cool :-).














Jag hittade ett gratis mönster på nätet och jag har följt mönstret och bara gjort randningen lite annorlunda. Här är en bild när jag kommit en bit :-).




Här är länken till det engelska mönstret - länk










Jag virkade giraffen i 4 olika färger och i garnet Soft Cotton från Järbo garn och jag använde virknål nummer 3,5.





Giraffen är 42 cm lång om man mäter från spetsen på hornen och ner till foten.




Till stoppning använde jag billiga kuddar från IKEA. Det gäller att inte stoppa huvudet för tjockt så att det blir för tungt.





Benen samt armarna ska inte stoppas ända upp. Detta för att man ska kunna böja benen ordentligt.





Ögon samt mun sydde jag med svart garn. Det var lite svårt att få det snyggt när jag sydde fast huvudet på halsen så det får jag träna lite på inför nästa giraff.





Visst är den cool :-).




Min katt Smirre ville vara med på bild också :-).



1 kommentar: