söndag 25 december 2016

Städning av syrum/lagerrum samt uppdatering av mina projekt


Nu är julafton över och idag har jag och sambon varit ute i sommarstugan och kollat till. Inga möss hittades med en massa stora grenar på tomten efter blåsten.

Fixade även lite i mitt syrum/lagerrum :-) som även används till att hänga tvätt ibland. Spel, gamla pärmar med räkningar finns också i nån bokhylla. Jag har även alla mina handarbetsböcker här samt min katt Smirre bor här :-).Längst in i rummet har jag platsbackar med tyger och en del garner. På byrån har jag en massa projekt som är vilande :-). Har även en del vilande projekt på nån av plastbackarna.




Jag köpte för länge sen en "garderob" på IKEA och där förvarar jag mina symönster samt de tyger som jag syr mössor av. Perfekt förvaring.





I bokhyllorna har jag garner både liggande löst samt i lådor. Sorterar efter garnmärke. Har även en massa sybehör i mina lådor.












En gammal prylhylla som jag köpt in på auktion förvarar jag lite av mina trådrullar. Burkar med olika knappar samt massor av stickor och virknålar :-):



Här ser ni lite hur jag sorterar min garner. Översta hyllan har jag en del av mina garner från Novita. Nii från vänster garnet 7 bröder, Nalle, Isoveli samt även garnet Joki. Hyllan under en massa garner från Drops samt lite blandat med garner. 
Dessa garner i de här två hyllorna är till sockor, vantar och mössor. Som ni märker så har jag superkoll på mitt lager :-).




Förra helgen så köpte jag en snygg förvaringskorg till mina aktiva pågående projekt. Jag köpte den på IKEA.




Nu till mina "aktiva projekt" :-).

Flodhäst i afrikanska blommor. Har bara gjort några stycken blommor så ingen ny bild här.




Jag har inte stickat nått på vantarna i garnet Nordlys. Ska göra ett mönster till dessa som ni kan köpa framöver.

 

Mina raggsockor i garnet Isoveli har jag gjort klart en socka. Till dessa ska jag även göra ett mönster som ni sen kan köpa :-).





Vantarna i garnet 7 bröder har jag nästan gjort 1 1/2 vante :-). Även här ska jag göra en mönster som kommer att vara till försäljning.




Nytt projekt :-). En babyfilt i garner Helen från Novita samt i tekniken corner-2-corner så roligt. Tänkte göra filten rektangulär så nu klurar jag på hur jag ska fortsätta :-). Får googla lite. När jag är klar med denna så kommer ett blogginlägg med ett enklare gratismönster hur jag gjort min filt.



Ännu ett nytt projekt. Jag kom på att jag inte har nån bra mössa till min marinblå jacka. Tog fram 3 färger av garnet 7 bröder från mitt lager. Blir mössan bra så kommer det ett blogginlägg med ett gratis mönster :-).




Som ni märker så har jag en hel den mönster på gång både som ni kan köpa och några som är gratis. Det gäller att kika in på bloggen lite då och då så ni inte missar något. Om ni gillar bloggen FB-sida, ni ser den till höger på bloggen, där på FB-sidan skriver jag när det kommer nya blogginlägg.

Ha nu en fortsatt skön julhelg.



1 kommentar:

  1. Så imponerad av din ordning och allt du har på gång!
    Och all inspiration du ger :-)
    Kram Carol

    SvaraRadera