söndag 20 november 2016

Vantar stickade i garnet Nalle från Novita

Idag har det varit som lite höst i luften. Det blev lite trädgårdsarbete på förmiddagen. 
Jag klippte ner en massa gamla växter och passade på att göra en julkrans :-). Använde höstglöd, lammöron samt blad från cypressen. Hittade också gamla dekorationer från gamla julgrupper i växthuset :-).






För ett tag sedan gjorde jag ett nytt vantmönster - Höstvantarna Ljung.





Nu har jag stickat dom i lite andra färger. 





Jag använde garnet Nalle från Novita och naturvit som bas och sen ett flerfärgat garn Nalle Taika. Det går åt mindre än ett nystan av basfärgen samt av det flerfärgade garnet. Resåren är stickad med stickor 3 och resten av vanten är stickad med stickor 3,5.



Den färgsättning på Nalle Taika som jag använt tror jag inte finns längre men det finns massa andra fina färgsättningar.  Testa att gör din egen färgkombination på vantarna.





Mönster kan du köpa och du hittar det längst upp på bloggen under " Mönster som kan köpas".

Garn hittar du hos Tiinas garn.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar