torsdag 24 november 2016

Vinröda vantar stickade i garnet 7 bröder från Novita




Nu har jag stickat ännu ett par vantar i garnet 7 bröder från Novita :-).




Jag beställde för länge sen vinrött garn så det använde jag som bas. Det svarta och gröna garnet är restgarner.




Flätan är densamma som finns i Vantarna Rosalin. Mönster till Vantarna Rosalin kan ni köpa och ni hittar hur ni gör längst upp på bloggen under "Mönster som kan köpas".




Det jag ändrat i dessa vantar är kanten på vantarna. Jag började med att sticka slätstickning så att det blev en rullkant. Därefter ränder och ett mönster :-).




Om man har ett grundmönster som man är nöjd med så går det att göra små ändringar för att få en "ny modell" på vantarna.










































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar