måndag 28 november 2016

Stickade och fodrade barnmössor

Nu är det bara några dagar kvar tills jag ska sälja min saker på julmarknaden på Tidö slott utanför Västerås. Jag har aldrig varit där förut så det blir spännande. Ser så fint ut på bilden. Julmarknaden är öppen på fredag kl 11-19, Lördag kl 10-18 samt Söndag kl 10-17. Har ni vägarna förbi så kom och hälsa på i min monter :-).






Jag har tagit ledigt i veckan för att kunna förbereda mej :-) inför julmarknaden. Vaknade tidigt fast jag var ledig idag :-) så jag steg upp kl 06.00. Åt frukost och fäste trådar och sydde fast tofsar i en del mössor. Sen blev det lite paus med träning på gymmet. Resten av dagen så gjorde jag klart alla mössor som legat ofodrade samt prismärkte alla saker till marknaden. Tog fram allt jag hade i mitt lager och det var en del :-).

Jag har haft så mycket saker som legat i min göra klart hög :-). Förra veckan samt idag så har jag gjort klart allt :-) så nu kommer det en massa nya blogginlägg framöver.

Först ut är mina barnmössor. Dom här mössorna stickar jag efter egen modell och jag fodrar dom med muddväv.








 Alla mössor är olika och jag hittar på mönster efterhand jag stickar :-).



Till den rosa mössan har jag använt garnet Nepal från Drops.




Även den blå mössan är stickad i garnet Nepal.




Den gröna mössan är stickad i garnet Eskimo samt garnet Easy.



Den blå-grå mössan och också stickad i Nepal.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar