fredag 18 november 2016

Ha en skön helg samt lite julklappstips

Nu tar jag lite helg :-). Lite inplanerat har jag med en tripp till Stockholm för att fira min systerson som fyller 9 år :-). Tänk vad tiden går fort. Ska gör klart en stickad mössa ikväll som jag ska ta med :-).

Det är hög tid nu att börja sticka och virka dom julklappar som man planerat att göra. Jag har precis börjat med mina julklappar.

Det finns massa gratismönster här på bloggen och några mönster som går att köpa.

Här kommer lite julklappstips:

Enkel stickad mössa i garnet Nepal. Mönster hittar ni gratis här på bloggen - länk.




Mandaladuk i garnet Järbo 8/4. Gratis mönster - länk




Pulsvärmare i garnet 7 bröder. Gratis mönster - länk





Ugglesnuttis i garnet Soft Cotton från Järbo, Gratis mönster - länk




Babymössa i garnet Freja från Svarta Fåret. Gratis mönster - länk




Vantarna Rosalin stickade i garnet 7 bröder. Mönstret kan ni köpa. Hur ni gör hittar ni här





Många fler mönster hittar ni på bloggen. Alla mönster hittar ni i ovankanten under "Gratis mönster samt " Mönster som kan köpas".

Alla mönster har jag gjort själv så om ni använder mina mönster är jag tacksam om ni hänvisar till min blogg :-).


Ha en skön helg med mycket stickning och virkning.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar