torsdag 13 oktober 2016

Stickade vantar med fläta i garnet 7 bröder från Novita

Oj, vad hösten kom fort. Kallt och mörkt på mornar och kvällar. Jag får klä mej ordentligt om jag tar cykeln till jobbet :-). Jag har inte hunnit ta bort min shorts från garderoben ännu så det får bli ett "projekt" framöver. Tog i alla fall fram lite vantar, mössor och sjalar. Har en del stickat och virkat :-).

Här är en höstbild som jag tog för några år sen över Torshällaån. Det är så vackert när det speglar sig i vattnet.



På stickning- och virkningsfronten så har jag massor på gång samt en massa saker som jag lagt i min korg där läggar saker som det ska:
- fästas trådar på
- göra tofsar
- sy på märken
- fodra med tyg
- montering av virkade djur

Dom här vantar gjorde jag klart i helgen som var. Stickade i Novitas garn 7 bröder och med stickor 3,5 samt i den klassiska marinblå färgen. Har gjort en fläta på framsidan på vanten samt flätor i resårstickningen.





Beställde nya visitkort för nån vecka sen och idag hämtade jag ut dom. Jag beställde dom från Vistaprint och jag är så nöjd :-).





Nu blir det lite handarbete och ikväll blir det stickning på den här :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar