torsdag 6 oktober 2016

Stickade raggsockor i garnet 7 bröder från Novita

Raggsockor är så roligt att sticka :-). Det är nog mitt favoritprojekt. I somras så färgade jag en del garn och jag använde kallfärg och det vita garnet av 7 bröder. Jag gjorde några blogginlägg om hur jag färgade garnet och ni hittar det under etikett "Färga garn" här på bloggen. Här är en länk till det första blogginlägget.

Jag har gjort ett par kortsockor i ett av mina färgade garner.



Den här gången testade jag att ha en basfärg ( lila)  och använda mitt färgade garn som "detalj".



Jag gjorde en kortare resår och sen mönsterstickning där jag använde mitt färgade garn i mönstret. 




Garnet är flerfärgat så det blir bra effekt på mönstret. Jag använde också mitt färgade garn till den förstärkta hälen samt till tån :-).







Raggsockorna är så coola i mina genomskinliga kängor och perfekt med snygg solnedgång i bakgrunden :-).



Fantastisk himmel ikväll också :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar