onsdag 26 oktober 2016

Stickade små raggsockor i egenfärgat garn

Nu är det riktigt mörkt på mornarna :-). Imorse passerade jag Fristadstorget i Eskilstuna kl 07.15 när jag var på väg till jobbet. Mörkt men klar himmel. Solen tittade sen fram lite grann under dagen, härligt.



I somras på semestern så färgade jag garn för första gången. Jag köpte kallfärg och jag färgade vitt garn av garnet 7 bröder från Novita. Om ni går in under etikett färg garn så hittar ni flera gamla blogginlägg som beskriver hur jag färgade garnerna :-).



Det känns lite extra kul att sticka i sina egenfärgade garnet. Varje plagg blir unikt :-).  Jag har gjort två par små raggsockor till storlek ca 1- 1,5 år :-). Så små och söta :-).

Här är i gult och vitt.
















Här i grönt och vitt.










Har massor av garn kvar som jag färgat och ett par vantar är klara. Kommer framöver som nytt blogginlägg :-).






Avslutar med en fin höstaster :-).

Sticka och virka så mycket ni hinner :-). Det är bra för kropp och själ :-).



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar