måndag 12 september 2016

Torshälla marknad och lite annat :-)

I helgen som var stod jag på Torshälla marknad. Det är mycket förberedelse inför marknaden så jag var ledig i fredags. Märkte och prissatte mina saker, packade allt som man måste ta med etc. Det tog hela förmiddan :-). I lördagsmorse så hjälpte min sambo mej att montera bord samt mitt tält sen var det bara att plocka upp alla sakerna :-). Torshälla marknad är en hantverksmarknad och det är mest lokala utställare. I år var det mindre utställare än förra året. Detta var mitt andra år och nu visste jag ungefär vad som jag skulle sälja mest av. Eftersom det är så tidigt på säsongen så är det trikåmössorna om jag säljer samt lite ugglor sen några enstaka vantar och raggsockor samt lite sydda barnkläder. Nästa år blir det bara mössor och ugglor tror jag :-). Det är alltid mest besökare på lördagen och väldigt lugnt på söndag eftermiddag. Min dotter kom och hjälpte mej att packa ihop allt och nu är det fokus på nästa marknad som är slottsmässan på Tidö slott första helgen i december. Den slottsmässan är en rent hantverksmässa och man måste ha gjort alla produkterna själv.



Idag när jag kom hem från jobbet ganska sent så låg min katt och njöt av värmen och solen i rabatten. Han är ju för söt <3.



Hittade ett gratis mönster på en gullig giraff. Mönstret är på engelska och här är länken. Måste nog prova att göra den :-).





Jag håller också på att samla på mej lite bilder på olika "mormorsrutor". På instagram kan man hitta en del.






Avslutar med en vacker morronbild som jag tog på vägen till jobbet härom dagen. Jag brukar cykla till jobbet vid kl 06 så jag brukar se solen gå upp :-).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar