onsdag 14 september 2016

Stickade pulsvärmare med fläta eller pälsgarn

Vilka underbara höstdagar det är nu och så varmt. Helt fantastiskt och det gäller att stanna upp i all stress och njuta :-).

Nu fortsätter jag mitt fokus mot nästa mässa som jag skrivit om tidigare. Jag har hyrt bord på Slottsmässan på Tidö slott som ligger utanför Västerås.

Här har jag gjort två pulsvärmare. Dom lila är stickade i garnet 7 bröder från Novita. Jag gjorde dom lite längre och med en fläta. Undersidan på pulsvärmaren är stickad i resårstickning 2 räta, 2 aviga.






Dom oranga pulsvärmarna är stickade i garnet Superwash ull från Dale Falk samt med ett pälsgarn. Dessa sålde jag på marknaden i helgen :-). Den här modellen har jag gjort flera par av och ni hittar mönster här.

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar