lördag 17 september 2016

Ännu mer virkade ugglor

Har haft en hektisk vecka på jobbet i veckan så det är så skönt att nu vara ute på landet och koppla av. Det blev som vanligt en sväng ner till sjön med virkning, kaffe och ett dopp. Lite svalt i vattnet men solen lyste och värme skönt när jag kom upp.





Jag har fått lite beställningar på ugglor där mina kunder själva valt färgerna som dom vill ha på ugglan. Jag hade bara lite kvar att virka på en ugglekropp så den gjorde jag klart på bryggan.

Nu under eftermiddan har jag sytt ihop och monterat alla tre ugglorna. Det tar sin lilla tid.

Virkar dom i garnet Soft Cotton från Järbogarn och jag använder virknål 3,5. Länk till vart ni kan köpa mönster finns här. Under etikett uggla hittar ni många fler varianter av ugglor med olika färger :-).








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar