torsdag 22 september 2016

Konferens med lite stickat på rummet samt lite fina bilder

Jag har varit två dagar på en konferens genom jobbet. Vi var på Rimforsa Strand lite söder om Linköping. Det ligger otroligt vackert vid sjön Glan. När jag kom in på mitt rum så ser jag först en så vacker utsikt från mitt fönster sen en korg med garn på skrivbordet. Verkligen passande :-). Det visade sig att Rimforsa strand har varit en skola där man bland annat lärde ut slöjd :-).










Jag tog även ett dopp i sjön igår eftermiddag :-). Skönt med septemberbad :-).







Imorse gick jag upp kl 06.00 och gick ner till sjön för att möta soluppgången :-). 
Helt underbart vackert.







Lite stickat måste ju finnas i inlägget också så idag visar jag ett gammalt tips på hur man gör en enklare fläta på vantar. Dessa vantar är stickade i garnet Andes från Drops och med stickor nummer 8. Hur ni gör flätan hittar ni här .



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar