onsdag 31 augusti 2016

Tips stickning del 28 - 3 st stickade pulsvärmare i egen design

Hösten börjar komma lite sakta. Ena dagen är det 20 grader för att nästa morron vara 7 grader. Lite omväxlande och lite svårt att klä sig :-). Det syns även på träden att hösten närmar sig. Björkarna börjar få lite gula blad och en del har redan fallit till marken.


Jag har en sån fin buske som blommar ute i min sommarstuga och jag tror det är en syrenhortensia. Busken är så otroligt vacker.



Jag fortsätter att fylla mitt lager med lite saker :-). Nu har jag gjort 3 stycken par enkla pulsvärmare. I tidigare inlägg tipsstickning del 26 har ni beskrivning av liknande pulsvärmare. Här är länk. Dessa 3 pulsvärmare har jag gjort lite kortare ca 12 cm och jag la upp 48 maskor den här gången.





Mönster:

Lägg upp 48 maskor med strumpstickor 4 i basgarnet och sticka resårstickning med 2 räta och 2 aviga hela tiden. Sticka 25 varv.
Sticka sedan både med basgarnet samt med pälsgarnet i 5 varv.
Avsluta med sticka 2 varv med basgarnet. Maska av :-).



Dom lila pulsvärmarna är stickade i garnet 7 bröder från Novita samt ett pälsgarn som är svart/lila/vit.




Dom beiga pulsvärmarna är stickade i garnet Superwash ull från Dale Falk samt ett pälsgarn som är svart/brunt/beigt.


Dom svarta pulsvärmarna är stickade i garnet 7 bröder från Novita samt i ett pälsgarn som är svart/lila/vit.
























Om ni använder mina mönster som är gratis så vill jag att ni hänvisar/länkar till min blogg TACK :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar