lördag 27 augusti 2016

Roströd dammössa i garnet Naturull

I fredags åkte jag ut till sommarstugan efter jobbet. Det var en fantastisk kväll så varmt och skönt. Jag gick ner till bryggan som vanligt och satt en timme. Självklart blev det ett dopp i Västlandasjön också :-).









Jag stickar för fullt på olika saker för att ha ett stort lager till slottsmässan som jag ska stå på i december. Jag ska stå tre dagar på Tidö slott och eftersom det är första gången så har jag ingen aning om hur mycket jag måste ha med mej :-). Till hantverksmarknaden i Torshälla nu i september koncentrerar jag mej på trikåmössor men kommer att ha en del stickat och virkat också.

Den här mössan är gjord i garnet Naturull från Kinna Textil och det går åt lite mindre än ett nystan på 100 gram. Jag stickar kanten med stickor 6 och resten av mössan med stickor 8.





Tips : Webbaffären Kaki har utförsäljning av Drops garner här är länken.  :-)

3 kommentarer:

  1. Vilken fin modell och färgen, helt underbar
    MVH Kerstin

    SvaraRadera