söndag 10 april 2016

Stickade raggsockor i det färgglada garnet 7 bröder Polka :-) från Novita

Så skönt att ibland bara sticka i ett garn och samtidigt ha ett garn som randar sig själv :-). Även skönt med att det bara blev två trådar på varje socka att fästa.

Fick present från garnleverantören Novita för ett tag sen. Fick då ett garnnystan 7 bröder Polka. Riktigt härliga vår och sommarfärger :-).










Garnet är både lite randigt och spräckligt.





Jag gjorde ett par vanliga raggsockor i storlek 30 och stickade med stickor nummer 4. Jag gör alltid mina vantar i garnet 7 bröder med stickor nummer 3,5 och när jag stickar raggsockor i garnet 7 bröder använder jag stickor nummer 4. När jag hade stickat den första sockan fick jag nysta av ca 11 gram för att komma rätt i randningen. Till sockorna gick det åt 69 gram och sen får man lägga till det man måste nysta bort om man vill ha sockorna lika. Nu har jag ca 70 gram av mitt nystan som från början var 150 gram, så det som är kvar nu räcker till ett par mindre sockor :-).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar