torsdag 14 april 2016

Restgarner

Oj vad jag har mycket restgarner. Jag samlade ihop restgarner av garnet Eskimo, garnet Easy samt Naturull och la i en hög :-). Det blev en del :-).



Till dom här garnerna använder jag stickor nummer 8. Jag funderade lite på vad jag skulle göra med min hög och beslutade mej för att göra mina mössor med öronlappar. Ni vet de där mössorna som jag fodrar med muddväv. Jag brukar göra dom i garn som passar stickor nummer 5. Här är länk till ett gammalt inlägg :-) om ni glömt hur dom mössorna ser ut.





Eftersom jag inte gjort den här mössmodellen i tjockare garn så fick jag räkna om mitt mönster lite. Började sticka direkt och vad fort det går med stickor nummer 8 :-).




Nu har jag bara lite kvar. Sy fast tofsen, virka kanten, fästa trådar och fodra :-).



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar