söndag 17 april 2016

Mys i sommarstugan och projekt flodhäst i virkade afrikanska blommor

Inatt sov jag första natten i sommarstugan för säsongen så mysigt. Igår höll jag på hela dagen med att skruva ihop möbler, möblera om samt ordningsställa altanen. Eftersom jag lämnat min övernattningslägenhet i Linköping så hade jag en del nya möbler som jag tog till sommarstugan. Bytte bland annat ut en gammal soffa och nu pryder min fina vita soffa rummet. Jag fick också en bra matplats på altanen eftersom jag även hade ett nytt litet köksbord. Min stuga är ganska liten bara på ca 35 kvm så då gäller det att utnyttja altanen ordentligt :-).









Idag regnar det och då passar det bra att göra klart lite projekt. 




Jag håller på med min andra virkade flodhäst i afrikanska blommor. Den första gjorde jag i färgerna turkos, vit och grå. Här är länk till tidigare inlägg. Jag virkar i bomullsgarnet 8/4 från Järbo garn. När jag gjorde den första flodhästen sydda jag ihop rutorna. Den här gången virkar jag ihop dom. Skillnaden blir att nu blir det som en liten kant runt rutorna. Det blir bra tycker jag :-).

Jag har kommit en bit på bakdelen :-) men det är många rutor kvar.






Nu ska jag fortsätta att mysa i stugan några timmar innan jag åker hemåt vardagen igen :-).
Ha en fortsatt bra söndag :-).






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar