tisdag 19 april 2016

Trikåmössor

Har gjort lite trikåmössor sista tiden och skickat till mina systers döttrar ( snart 5 och 7 år) samt till min brors döttrar ( även dom snart 5 och 7 år ) . Det är så kul att sy till tjejerna för dom blir så glada. Jag brukar skicka mössorna i brev och lägga i ett vykort med någon gullig bild på. Det är ju inte så ofta nu för tiden som man skickar brev så det är lite roligt tycker jag :-).

Häst och hundtyget hittade jag på syfestivalmässan. Min systers tjejer ville ha mössor med hundtyg på ena sidan och hästtyg på den andra sidan :-).



Brorsans tjejer fick mössorna nedan. Den ena tjejen ville ha döskalletyg och grönt. Jag hade lite döskalletyg kvar sen jag sydde tröjan till min dotter så det var perfekt :-). Den andra tjejen ville ha rosa :-).



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar