måndag 23 november 2015

Stickade raggsockor till sambon i garnet 7 bröder från Novita

Ännu ett par raggsockor i garnet 7 bröder från Novita. Det "militärgröna" nystanet köpte jag i somras när Novita hade rea på sin hemsida. Jag hittar inte färgen nu så det var säkert en utgående färg. Gjorde häl och tå i svart :-).
Som vanligt så utgår jag från Novitas basmönster. Storleken på de här sockorna är ca 40-43. Novitas basmönster är i storlekarna 30, 38 samt 46. Jag gjorde mellan storlek 38 och 46 så jag la upp 52 maskor. Stickade resåren med stickor 3,5 samt resten av sockan med stickor 4. Den här gången gjorde jag bägge sockorna samtidigt och det kommer jag att göra i fortsättningen också. Kändes som det gick snabbare :-). Jag har dubbla par strumpstickor så jag gjorde först resåren på båda sockorna. Hade bara ett nystan av det gröna, så det var därför som jag gjorde hälen i en annan färg. Därefter båda hälarna sen resten av sockan. Magicloop är inget för mej som jag skrivit tidigare :-) utan jag älskar mina strumpstickor som är i trä.
Vill tipsa om att adlibris säljer garn för er som inte visste det innan. De säljer även lite garner från Novita och bland annat 7 bröder.



Idag testade jag också att göra banderoll till mina raggsockor. Ser lite proffsigare ut när man säljer dom :-).


Nu ligger raggsockorna på köksbordet och väntar på att sambon ska komma hem :-).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar