onsdag 25 november 2015

Ännu en virkad sjal i garnet Puro Batik från Novita

Så här i höstmörkret så är det uppiggande att virka en sjal i lite somriga färger :-). Det här är min egen design på sjal och jag har virkat i garnet Puro Batik från Novita och i färg 891.

Garnet är helt underbart. 100 % akryl och det känns som bomull. Det påminner lite om garnet Himalaya.












Jag har har utgått från mitt eget mönster som ni hittar här. Jag har gjort lite ändringar från det mönstret.

Vart 6:e varv har jag virkat 3 stolpar runt varje luftmasksbåge istället för det vanliga varvet.






Det sista varvet alltså avslutningskanten har jag gjort 2 stolpar istället för 3 stolpar som det står i mönstret.

Som ni ser så kan små förändringar göra skillnad :-).




Jag gjorde också två flätor i varje ytterkant.




Jag gillar verkligen de här mjuka pastelltonerna :-).




Om ni stickar eller virkar efter mina modeller så hänvisa gärna till bloggen TACK :-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar