tisdag 3 juli 2018

Nya garner :-)

Garnet 7 bröder
Ni vet den där känslan när man hämtar ett stort paket från affären och paketet är från en
garnleverantör :-). I mitt paket som jag hämtade idag var det massor av reagarner från Novita. Verkligen lilla julafton :-).















Jag har haft en ganska lång period där jag inte stickat eller virkat så mycket som jag brukar. Tappade lusten av olika anledningar. Det blir så ibland när det finns lite jobbiga saker i livet som man måste ta sig igenom. Nu känner jag att min stick/virkglädje börjar komma tillbaka :-).

Garnet 7 bröder använder jag till vantar, sockor och mössor. Under mönster som kan köpas hittar ni ett par vantar stickade i garnet 7 bröder.

Garnet 7 bröder




Garnet Cotton soft
Vet inte var jag ska göra av bomullsgarnet :-), Garnet Nalle använder jag till vantar och sockor. Under mönster som kan köpas hittar ni mönster på vantar i detta garn.


Garnet Nalle


Garnet Isoveli
Garnet Isoveli använder jag till sockor. Om ni går in under mönster som kan köpas så finns det ett fint sockmönster i det här garnet :-)









Jag har ju en del djur som ni vet :-). 3 katter och en hund.

Här håller Maja på att tvätta sig. Maja är 1 år och syster till Morrisl



Smirre vilar i solen. Han är 13 år.


Milton är en Welsh springer spaniel och en unghund på 15 månader och väldigt tonårsaktig :-).


Morris vilar på altanen. Han är 1 år och bror till Maja.


Ha en fortsatt bra kväll :-)

1 kommentar:

  1. Hei. Hvor kjøper du 7 brødre Aurora (grønn og rosa ). Jeg er leter etter disse to fargene, men er så vanskelig å finne. Jeg er fra Norge,

    SvaraRadera