lördag 10 februari 2018

Virkad badrumsmatta i trikåtrasor

Jag har verkligen kommit av mej med mitt bloggande. På nått sätt har det blivit att jag både stickar och virkar mycket mindre. Kanske behöver man en paus ibland för att hitta gnistan igen. En anledning är att jag hämtade min hund Milton den 25 maj och han tar mycket tid :-). Nu har han blivit så stor och är över 10 månader. Vart tog tiden vägen :-). Har ju också 3 katter som tar en del tid :-).







Insåg att jag köpte en massa trikåtrasor när jag var på syfestivalmässan i höstas och trasorna ligger så fint i sina kassar :-).  Nu är det ju syfestivmässa snart igen :-) undrar om det blir köpförbud ( tror inte det ;-) ). Tog tag tag i några härvor trikåtrasor och nystade upp stora bollar och började virka en badrumsmatta.

Lisens blogg Stickning och Virknings foto.



Jag har gjort badrumsmattan efter ett mönster som finns på Blötbergsbodens hemsida . Det är även från dom jag köpte trikåtrasorna när jag var på Syfestivalmässsan i höstas.



Mattat går fort att virka :-). Jag använde trikåtrasor som var flerfärgade först och sen avslutade jag med ett antal varv samt kanten med marinblått. Jag använde virknål nummer 8.



Jag gjorde mattan lite större än mönstret så min matta är 90 cm i diameter. Det jag gjorde var att efter varv 11 så fortsatte jag att öka 1 stolpe i stolpgruppen varje varv precis som man gjort tidigare. Jag gjorde 3 extra varv så min sista stolgrupp har 13 stolpar.



Så här fint blev det i mitt badrum :-). Självklart har jag tvål och ljus i färgen orange eftersom det finns den färgen i mattan. 
Snygg när det bryter av mot det marina.




Avslutar med en bild på en av mina katter. Min gammelkatt Smirre som blir 13 år i maj <3.


Nu ska jag dricka lite kaffe och sticka på ett par vantar - Lördagslyx.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar