lördag 3 juni 2017

Stickade raggsockor i garner 7 bröder från Novita


Eftersom jag är valpledig så varvar jag med att vara hemma i radhuset och att vara ute i sommarstugan. Bakom min sommarstuga så har det tidigare varit en liten skog och som nu är nedhuggen. Det gör att jag ser solnedgången från min tomt. Lite lyxigt :-). Det har varit några fina kvällar med en otrolig färgprakt vid solnedgången.






Trots att det är sommar så stickar jag raggsockor :-). Har alltid nått par på gång.  Jag köpte tidigare Novitas socktidning och där finns så bra grundmönster för garnerna 7 bröder, Nalle och Isoveli. Nu gjorde jag ett par raggsockor i storlek 42 och i garnet 7 bröder. Jag använde ett flerfärgat garn till skaften och enfärgat till foten. Gjorde också förstärkt häl.








Förra sommaren så testade jag att färga garn i kallfärg. Jag färgade det vita garnet av 7 bröder. Så här såg det ut när jag torkade garnerna :-).


Ni kan läsa mer under etiketten färga garn :-).

Dom här små raggsockorna är stickade i mitt färgade garn och jag har gjort dom i storlek 2 år :-).




Stora och små raggisar.



Måste ju avsluta med några bild på min lilla valp Milton som är 9 ½ vecka och är en Welsh springer spaniel :-).





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar