torsdag 6 april 2017

Gammalt "UFO klart - virkad sjal :-)

Försöker att emellanåt göra klar lite gamla UFO´N :-). Har ju en del sånna liggande :-). Nu är i alla fall den här sjalen klar. Sjalen är virkad i garnet Manos del Uruguays Silk Blend. Jag köpte garnet för ca 2 år sen i en liten garnbutik i Skänninge utanför Linköping. Här är länken till det blogginlägget. Har även sett att garnet finns hos Järbo garn - länk.





Sjalen är ca 110 cm mellan spetsarna upptill samt den är ca 58 cm om man mäter från ovan kanten till spetsen längst ner.





Sjalen är virkad med luftmaskor och stolpar. I ett tidigare blogginlägg finns förklaring hur man gör - Du hittar länken här.





Kanten virkade jag med ett pälsgarn som jag hade ett halvt nystan kvar hemma. Kommer inte ihåg vad garnet heter. Kanten virkade jag genom att göra 1 stolpe, 3 luftmaskor, 1 stolpe i varje tidigare luftmaskbåge. Gjorde sedan 3 luftmaskor sen började jag med en stolpe i nästa luftmaskbåge igen osv..






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar