söndag 22 januari 2017

Garnet 7 bröder från Novita finns alltid i min stickkorg :-)

Tänk om dygnet hade fler timmar :-). Jag har så mycket saker som jag vill göra men tiden räcker inte riktigt till eftersom jag jobbar heltid. Men jag får ta vara på den fritid som jag har och prioritera det som  är roligast :-).

Måste i alla fall berätta att vi ska köpa en hund och om planeringen går som den ska så får vi en hundvalp i juni :-). Jag har startat en ny blogg - Mina vänner med 4 tassar där jag bland annat kommer att skriva om mina djur samt resan fram till valpen kommer. Kika gärna in på den bloggen :-).

Igår sydde jag mitt första babynest. Svåraste momentet var att stoppa vadden i ringen runt babynestet, PUST. Nästa gång kommer jag att använda vadd från billiga IKEA kuddar. Jag hittade några bra sidor med beskrivning hur man gör babynest. Här är länkarna: länk 1 och Länk 2 . Jag gjorde också en madrass där jag har plastad frotte i.Tygerna är från Olssons tyger.






 Mitt babynest har innermåtten ca 55x30 cm.







Just nu har jag 3 projekt i garnet 7 bröder. Det är ett par egendesignade kortsockor i svart samt flerfärgat garn. Jag gör sockorna parallellt eftersom jag hittar på mönstret under tiden jag stickar :-).




Jag har också börjat på ett par vantar med basfärg vinröd och jag kommer att göra stjärnor i naturvit på ovansidan vanten. Jag kommer att utgå från ett mönster från Novita men jag kommer att göra kiltumme samt ett annat mönster på insidan av vanten.



Mitt tredje projekt i garnet 7 bröder är en virkad filt i tekniken corner-2-corner. Den här gången ska jag göra ett mönster på filten :-). Hittade en korsstygnsbild på en giraff som jag ritat upp så får se hur det blir :-).




Har även virkat klart delarna till en giraff. Nu är det bara montering kvar. Jag har gjort en giraff tidigare. I blogginlägget hittar ni länk till mönster samt massa bilder.




Så här kommer giraffen att se ut när den är klar.



Det jag också håller på med är att göra klart mönster till mina vantar struktur. Vantarna är färdigstickade och mönstret kommer ni snart att kunna köpa här på bloggen :-).
Jag har också en del andra projekt som vilar lite. Känns som jag har lite att göra klart framöver :-)

Ha en fortsatt skön söndag :-).







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar