torsdag 22 december 2016

Tekniken corner-2-corner

Idag så här dan för dan före dopparedan så har jag lär mej hur man virkar tekniken corner-2-corner :-). Jag letade fram lite garn från mitt lager och bestämde mej för att göra en filt i garnet Helen från Novita. Tänkte mej 4 färger och jag testade lite och virknål nummer 4 passade bra.





Hittade en fantastiskt bra länk där det finns bra bilder och text som visar hur man gör tekniken corner-2-corner. Det finns även en massa klipp på youtube.


Det roliga med den här tekniken är att man kan göra fina bilder genom att mönstret i virkningen är som rutor. Hittade de här bilderna på pinterest.



Bildresultat för virka cornerto corner


Bildresultat för virka cornerto corner


Mitt första test blir i alla fall en randig filt och sen får jag klura på ett snyggt mönster till nästa filt :-).


Eftersom jag jobbar imorron så fixade jag skinkan idag :-) och den första skinkmackan är alltid den godaste :-), eller hur :-).



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar