lördag 17 december 2016

I min "stickningskorg" just nu - ny design

Första veckan efter julmarknaden på Tidö slott så stickade/virkade jag jätte lite. Vilade mina händer samt började skapa lite nya projekt i huvudet :-). Så nu 2 veckor efter julmarknaden så har jag en del på gång i min stickningskorg. Jag har 4 projekt som jag håller på med varav 3 st är min egen design :-).

Så här ser min "korg ut" fullproppad med saker.


 Har min fina bok med fjärilar där jag samlar alla mina egna mönster.


Mitt fina syskrin med lite smått och gott :-).


Ni vet det där jag skrivit tidigare om gällande min hat/kärlek till flodhästarna 
i afrikanska blommor. Nu har jag i alla fall en ny på gång i pastellfärger :-).


Under etikett flodhäst till höger här på bloggen hittar ni flera inlägg på de flodhästar jag gjort. Länk till ett av mina inlägg.


Den yttersta kanten på alla afrikanska blommor ska vara den beiga färgen.




Sen har jag 3 projekt som är min egen design och där jag gör mönster som ni framöver kommer att kunna köpa. Jag håller på med 3 st nya mönster, 2 mönster på vantar samt ett mönster på raggsockor.

Här är Vantar - Struktur. 
Dom stickar jag i garnet 7 bröder från Novita. Jag har tidigare gjort flera par vantar i det här mönstret och nu kommer jag att skriva ett ordentligt mönster :-).




Här ser ni början på Raggsockorna - Vinter.
 Dessa kommer jag att göra ett mönster för i damstorlek ca 38 och dom kommer att ha ett lite längre skaft. Jag stickar dom i det lite tjockare garnet Isoveli från Novita.




Min stora utmaning är mönster till dessa Vantar - Glädje. 
Stickas i grundfärg svart samt med ett flerfärgat garn. Mycket mönster på vantarna så jag måste hålla koll och räkna hela tiden :-).
Jag stickar i garnet Nordlys från Viking.




Jag kommer att skriva lite om hur det går med mina 4 projekt så ni för följa " resan" hur det går.
Har också köpt akrylfärg :-) och tänkte testa att måla lite. Blir säkert nått blogginlägg om det också framöver.


Lite julstök blir det under helgen. Köttbullarna klara inför jul och nu kokar jag lite kola. Ska också köpa sista julklapparna. Tid för stickning kommer det att finnas också :-).

Min lilla kisse Smirre njuter av helgvilan :-)




Ha en jätteskön fortsättning på helgen oavsett om du jobbar eller är ledig :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar