söndag 30 oktober 2016

Stickade vantar med fläta och rosa kant - garn 7 bröder

Idag blev det ett besök på Slottsmässan som var i Julita. Åkte dit för att kolla lite inför när jag själv ska ställa ut på Tidö slott :-). 


Det är full fart med produktionen nu och för nån kväll sedan så fäste jag trådarna till dom här vantarna :-). Vantarna är stickade i garnet 7 bröder. Jag har använt naturvit och det flerfärgade är 7 bröder polka.











Flätan på vanten har jag gjort på lite andra vantar. Den här gången gjorde jag en kant där jag stickade några vanliga varv och sedan gjorde ett hålvarv. Vek sedan in kanten för att få en snygg spetsig kant. Sedan gjorde jag ett litet mönster med det flerfärgade garnet.









Jag gjorde en fläta som jag sedan trädde igenom hålvarvet.



Idag vart det en sån härlig blå himmel så jag var tvungen att fota så den kom med :-).










När jag var ute i trädgården och fotade så ville naturligtvis min katt Smirre 11 år vara med :-)











Jag tycker det är så bra med de flerfärgade garnerna som finns nu. Det blir lite extra när det är lite olika nyanser som bryter av i basfärgen :-).

Ni kan köpa mönstret till dessa vantar. Hur ni gör hittar ni här.



Om du vill ha koll på när det kommer nya inlägg här på bloggen så kan ni gilla min sida på facebook - Lisens blogg stickning och virkning. Du ser den till höger här på bloggen. På facebook gör jag ett korta inlägg och informerar om när det kommer nya inlägg på bloggen :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar