söndag 25 september 2016

Stickad barntröja i garnet Paris från Drops

Min systerson som fyller 9 år i november undrade i början på sommaren om "moster" kunde göra en stor vit tröja, som skulle vara mjuk, inte sitta åt i halsen, alltså en riktig myströja :-). Ja, vad gör man :-) letar garn och mönster förstås. Jag bestämde mej för att göra tröjan i garnet Paris från Drops och jag hittade en bra modell bland drops mönster. Länk. Tröjan stickade jag i ett stycke. Började med fram- och bakstycke med en rundsticka. När jag kom upp till ärmen så lät jag fram- och bakstycke vila. Jag gjorde ärmarna sen satte jag allt på samma rundsticka och gjorde oket och halsen. Det blev bara att sy sömmar under ärmarna :-).



I fredags var det lite kyligt så då kunde min systerson ha sin tröja för första gången när han gick till skolan :-) stolt kille <3 <3.






Helgen tillbringas på landet med en gammal kompis från Stockholm. En hel del stickade, virkande och tjattrande, ja ni vet hur det är när man inte träffats på länge:-)

Mina vuxna söner hade premiärmatch i innebandy igår, så vi var naturligtvis på plats och kollade. De spelar i samma lag så kul. Det blev vinst med 10-0 skön säsongspremiär.


En tur ner till sjön blev det också.



Idag blir det en sväng till Stockholm för att fira min systerdotter som fyller 5 år. På kalaset kommer det att vara mina 3 systerbarn samt mina 2 brorsbarn. Jag har med lite trikåmössor som jag har kvar sen marknaden och det kanske finns nån av barnen som vill ha en ny mössa :-).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar