torsdag 11 augusti 2016

Virkad lila uggla

Bara några dagar kvar av semestern sen är det dags att börja jobba igen. Har varit så skönt att kunna ägna sig åt sin hobby på heltid några veckor :-).

Ni vet ju att jag gör en del ugglor och jag har virkat flera stycken men ännu inte sytt ihop och stoppat dom. Igår gjorde jag i alla fall klart en lila uggla och den blev så söt.



Mönster till ugglorna kan ni köpa här . Jag virkar mina ugglor i garnet Soft Cotton från Järbo Garn och med virknål nummer 3,5. Till basfärgen går det åt två nystan och till de övriga färgerna ett nystan. Jag brukar göra mina näbbar i gul, orange eller korall samt fötterna i orang eller korall. Dessa färger räcker till många ugglor eftersom det går åt så lite garn. Även det svarta garnet räcker länge. Sen varierar jag färgen på ögonen.





Jag har gjort ugglorna i en massa olika färger, här är några :-).








Under etiketten ugglor till höger här på bloggen så hittar ni fler inlägg om ugglor :-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar