tisdag 16 augusti 2016

Stickad hängmössa i garnet Magnum multi

Tänk vad fort det går att vara igång på jobbet efter semestern :-). Inne i rutinerna igen att gå upp 05.30, ta cykeln 6,5 km till jobbet och sen fixa sig på jobbet. Idag tog jag även en kort gympass på morronen innan jobbet superskönt :-).

Nu några kvällar har jag sytt en massa trikåmössor. Snart är det Torshälla marknad och då ska jag sälja bland annat trikåmössor och pannband. Virkar också en massa ugglor :-).

Lägg till bildtext
I december förra året köpte jag flera nystan av garnet Magnum Multi i en garnaffär i Linköping. Garnet består av 25 % ull och 75 % akryl. Garnet är jättemjukt och skönt.



Jag har gjort en hängmössa med tofs :-) och använt stickor nummer 8, så mössan var snabbstickad.





Mössan är 27 cm lång.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar