torsdag 18 augusti 2016

Pulsvärmare i garn från TGR

Idag var det riktigt höstigt ute. Lite blåsigt och regnigt och det blev fleecevantarna på när jag cyklade till jobbet kl 06.15 imorse :-). Det passar ju rätt bra att börja rusta inför höst och vinter med lite värmande plagg.

Jag vet inte om ni känner igen butiken TGR. Det är en dansk kedja och de har en massa saker som block, pennor, presentartiklar, pyssel, garn etc. Här är en länk till deras hemsida och det finns ett antal butiker i Sverige :-). Jag köpte det här roliga garnet för ett tag sen i den butiken. Jag köpte två nystan grått och två nystan av ett garn i grönt/grått. Ser ut som ett öglegarn och är i akryl. Egentligen visste jag inte vad jag skulle ha det till när jag köpte garnet men tänkte att det kan vara bra att ha i mitt garnlager :-).




Jag har i alla fall gjort ett par pulsvärmare. Jag la upp så många maskor som jag ville att vidden skulle bli på pulsvärmaren plus lite till eftersom jag har sytt ihop dom. Jag stickade rätstickning och till den längd som jag ville att pulsvärmaren skulle bli. Maskade av och sydde ihop. Snabbt och enkelt.



Jag har även beställt en massa knappar från Aliexpress och bland annat den här träknappen där det står Handmade på. Knapparna är i olika färger och väldigt billigt. 100 knappar kostade 1,41 Euro.





Snygg detalj på ett par enkla pulsvärmare :-).






Ett bra nybörjar projekt :-)




Så här lever jag mitt liv :-).









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar