torsdag 4 augusti 2016

Del 2 - Färga garn :-)

Det kändes som en lång väntan innan jag fick skölja garnet. Jag väntade ca 30 timmar :-). Ni kan läsa mer under del 1 hur jag gjorde när jag blandade färg och färgade garnet.

Jag färgade två stycken härvor en på 50 gram och en på 100 gram av garnet 7 bröder från Novita.

Jag sköljde härvorna och gjorde ett stort misstag, missade att knyta runt snören runt den stora härvan så den blev trassligt :-).

Lilla härvan

Stora härvan


Jag hängde härvorna på tork på min kratt och la krattan på ett bord :-). Jag hängde upp härvorna sen eftermiddag och på morronen efter så var dom torra.



Trasselhärvan :-)

Sen nystade jag mitt fina garn. Trasselhärvan tog tid men skam den som ger sig.


Nystanet på 100 gram


Nystanet på 50 gram









Av nystanet som väger 100 gram ska jag göra ett par korta damsockor och jag var naturligtvis tvungen att börja direkt :-).




Det är så roligt när man inte vet hur mönstret blir. Här på första sockan blev det ett gult fält som ser ut som en blixt :-).






I del 3 kommer ni att få se de färdigstickade sockorna :-).





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar