lördag 6 augusti 2016

Babyfilt i mormorsrutor och i färgerna blå, vit och beige

För ett tag sen så köpte jag garn till två babyfiltar i garnaffären Avig och rät i Torshälla. Den ena filten är klar och bilder finns i det här blogginlägget . Här nedan ser ni garnerna till den andra filten :-). Ett nystan Merino Soft samt 3 nystan Freja.



Nu under semestern när jag är ute i min sommarstuga, går jag till bryggan när det är fint väder. Tar med mej kaffe och en stickning eller virkning. Fantastiskt skönt :-).





Filten är virkad i klassiska mormorsrutor och jag har virkat 35 rutor. Den här gången virkade jag bara ett varv runt hela filten. FIlten är ca 90 x 60 cm.



Jag gjorde några enfärgade rutor av det ljusblå garnet och det klarblå garnet använde jag till att virka det sista varvet på rutorna samtidigt som jag virkade ihop rutorna.







När jag gör mina babyfiltar så tar jag ofta en bild när filten ligger på en gammal docksäng :-).










Mitt märke har jag sytt fast i mitten på en ruta :-).






Jag har ytterligare en filt klar som är gjord i enbart restgarner och mest i flerfärgade sockgarner. Kommer i blogginlägg framöver :-). Ha en bra dag :-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar