söndag 17 juli 2016

Mönsterstickade vantar i garnet Nalle från Novita

Jag har stickat ett par mönsterstickade vantar förut och tänkte att jag skulle prova igen. Jag gjorde ett eget mönster och stickade i garnet Nalle från Novita. Grått blev basfärgen sen hade jag ett flerfärgat garn samt ett vitt garn. Det flerfärgade garnet består av massa pastellfärger och det passar så bra ihop med det garnet. Det är så smidigt med flerfärgade garner istället för att ha en massa olika garner i olika färger. Mindre trådar att fästa framförallt :-). 








Jag använde stickor nummer 3.5 och gjorde tumme med kil. Har testat en gång att göra tumme utan kil och jag tycker att det var svårt så jag håller mej till mina kiltummar :-).






Jag tycker också att det är svårt att göra mönsterstickning på själva tummen så den blev enfärgad.





Nu har jag mitt eget mönster så det är bara att byta ut färgerna och göra fler vantar. Behöver ju ett lager till mina framtida marknader :-).



1 kommentar: