söndag 3 juli 2016

Korta sockor i garnet 7 bröder


Den här helgen har bjudit på spöregn ena stunden och sol den andra :-). Det har blivit mycket fix under helgen. Vi har börjat såga till listor till en hall vi håller på att rusta. Som alltid så väntar man in i det längsta med att ta tag i att sätta upp lister :-). Jag håller också på att rusta alla dörrarna ( gamla 60-tals dörrar) genom att måla alla vita och sätta på nya handtag. Det blir rätt bra.

Åkte ut till min sommarstuga igår kväll lördag och en massa smultron hade mognat :-). Det är riktig sommarkänsla.


Gick som vanligt en sväng ner till sjön och fotade lite. Det är så lugnt och stilla nere vid sjön, riktigt balsam för själen



Självklart har det blivit en hel del stickning och virkning också :-). Jag har gjort klart de här korta sockorna i garnet 7 bröder.






Jag använde två grå nyanser, naturvit och aprikos. 



Jag gjorde också förstärkt häl.











Idag så satt jag på bryggan och stickade lite. Jag gör ett så gulligt babyset med sockor, vantar och mössa i garnet Soft Raggi från Järbo. Har bara mössan kvar att göra sen är jag klart och då kommer det  blogginlägg . Det var det här garnnystanet som jag vann på en av fototävlingarna som Järbo har. Jag har vunnit två gånger, ena gången vann jag ett garnnystan och nu sist vann jag virknålar :-).





Jag gjorde också klart ett par damvantar i garnet Nalle från Novita. Dom har legat länge utan tummar :-). Men nu är de klara och ligger på blockning.

Har sista tiden också börjat med några babyfiltar i mormorsrutor. En är nästan klar men en färg tog slut så jag måste köpa garn imorron. 

Nu blir det lite virkning innan sängdags :-). Älskar min hobby :-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar