söndag 19 juni 2016

Ny mandala duk i härliga pastellfärger.

Nu har jag gjort ännu en mandala duk och den här gången i härliga pastellfärger.  Jag har virkat den efter mitt eget mönster som ni hittar gratis här. I det blogginlägget finns mönster och bilder på hur man virkar varje varv. Längst ner i detta blogginlägg finns tips på hur man gör vid varvbyte.





Garnet jag använt är Järbo 8/4 och det kan ni köpa hos nätaffären - Garnaffären. I den nätaffären finns massor av garn, mönster, tillbehör, träleksaker etc. Kika in är så får ni se. Det går åt ett nystan av varje färg och då räcker det till 2 st dukar :-).

Mer bilder på garnerna hittar ni i ett tidigare inlägg.

På bilden nedan ser ni hur mycket garn jag har kvar efter att ha virkat en duk :-).



Det går ju att byta ut färgerna som man vill så att man får sin egna unika mandala duk.






Duken passar bra att ha ute på ett cafébord.





Passar även bra på det lilla köksbordet i sommarstugan.
















Min förra mandala duk såg
 ut så här, länk till mönster finns längre upp i inlägget. 
Så här har jag bytt ut färgerna till min pastellfärgade duk.
Beige till vit nr 10
Rosa till sockervaddrosa nr 78
Turkos till linblomsgrön nr 85
Gul till honungsgul nr 73
Orange till ljus aprikos nr 72
Grå till ljusblå nr 08
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tips på hur man gör vid varv byte








1 kommentar:

  1. Hej jag undrar hur gör man mandala duken större mvh pia sund

    SvaraRadera