onsdag 27 april 2016

Tips stickning del 27 - Enkelt stickat pannband

Min systers döttrar har beställt pannband  :-). Tilde snart 7 år ville ha ett pannband i svart, lila och blått. Jag letade i mitt garnlager och hittade lite garn. Garnet passar till stickor nummer 4 och jag tror att nått av garnerna är garnet Freja och nått garn är garnet Bravo. Eftersom det är "restgarner" så hade jag inte banderollerna kvar. Olivia snart 5 år beställde färgerna röd, vit och lila. Jag glömde att ta kort på det pannbandet innan jag skickade det till tjejerna.

Som ni ser så har jag också köpt frigolithuvud. Jag har köpt två damhuvuden och ett herrhuvud och jag har beställt dom från Aliexpress. Dom kostade ca 25-30 kr/st. Herrhuvudet hade fått sig en törn i frakten så ansiktet var lite tillplattat :-) men det funkar ändå :-). Här nedan är mitt damhuvud. Är smidigt att ha när jag provar mina mössor och pannband :-)



Så här har jag gjort pannbandet.

Lägg upp 92 maskor på rundsticka nummer 4. Sticka resårstickning med 2 räta och 2 aviga hela tiden. Sticka randning enligt nedan.

Randning:
6 varv svart
6 varv lila
6 varv blå
6 varv svart
6 varv lila
2 varv blå

Maska av i resår och tänk på att göra det ganska löst så att kanten inte blir för hårt. KLART :-)

Under tips stickning och tips virkning hittar ni fler mönster :-).

Om ni stickar eller virkar efter mina mönster så hänvisa gärna till bloggen TACK.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar