onsdag 16 mars 2016

Tips till påsken, grytlappar, påskkyckling och påskägg till påskriset samt en gullig solhatt i gult :-)


Oj vad tiden går fort nu :-) och det känns som våren sakta men säkert kommer krypande. Idag var det strålande sol i Linköping och upp mot 10 grader varmt. Helt underbart :-)

Påsken ligger ju tidigt i år så det är dags att sätta igång att börja "knåpa" lite om man vill ha det klart till påsk. För två år sedan gjorde jag så snygga grytlappar till påsk och de är värda att visas igen.


Grytlapparna virkade jag  i garnet Soft Cotton från Drops och tekniken är våffelvirkning. Hur man virkar våffelvirkning hittar ni här på bloggen där jag också visar med bilder hur man gör. Här är länk till det blogginlägget :-).

Passa på att virka en söt påskkyckling också :-) mönster till den finns på Drops och här är länken dit



Jag hittade också fina påskägg till påskriset i Drops mönstersamling. Dom har jag inte gjort själv så testa gärna ni att göra dom. Här är länken till det mönstret.



Kunde inte låta bli att ta med den här underbara bilden på en gul solhatt :-). Gult är ju påskens färg så lite passar det i alla fall. Det här mönstret hittar ni hos Järbo garn



Så nu är det bara att sätta igång med lite påskpysslande :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar