fredag 25 mars 2016

Långfredagen är verkligen lång :-)

Visst är det skönt med lite långledigt nu. I alla fall för oss som jobbar dagtid. Har tidigare under många år arbetet skift och då har jag ofta jobbat i alla fall delar av dessa storhelger. Men nu när jag jobbar dagtid så njuter jag av lite extra ledighet. Igår hade jag semester och flyttade mina möbler från min övernattningslägenhet i Linköping till min sommarstuga. Jag har fått jobb på min hemmaort i Eskilstuna så nu behöver jag ingen övernattningslägenhet längre :-). Eftersom jag inte behöver resa lika långt till mitt jobb framöver så kommer jag ha mer tid för mina älskade hobbys: sticka, virka och sy samt fotografera :-).


Idag så vakande jag som vanligt 05.15 så dagen har verkligen varit lång. Det blev en tur till Mariefred med sambon och lite fotografering och lite fika på ett café :-).








Men nu är det dags att sticka lite :-).  För ett tag sen köpte jag en massa färger av garnet Dale falk (Dale garn) beställt från Woolspire. Jag har stickat två par barnvantar i det superwash ullgarnet och det är så mjukt och bra att sticka i. Här är länk tidgare inlägg. Länk 1 barnvantar

Just nu gör jag ett par barnvantar i den gula färgen samt en matchande mössa i grå färg. Inlägg kommer snart :-).

Om ni inte provat att sticka i det här garnet så rekommenderar jag att ni provar. Till ett par barnvantar i storlek ca 5-7 år går det åt lite mindre än ett nystan. 









Köpte också två nystan av garnet Nepal från Drops.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar