torsdag 7 januari 2016

Grå raggsockor i garnet 7 bröder


Jag är ju en sån här person som har jättemånga projekt på gång samtidigt. Det är olika stickprojekt, virkprojekt och lite sömnad :-). Jag tycker om känslan att kunna välja bland mina projekt och sticka/virka/sy just det jag känner för just nu. Ibland vill jag göra raggsockor då tar jag fram några raggisar som är påbörjade eller så vill jag göra en virkad flodhäst då blir det lite virkning av afrikanska blommor :-). För alla passar det inte att ha flera saker samtidigt men för mej passar det perfekt :-). Vissa gånger bestämmer jag mej för "göra klart" vecka. Då samlar jag projekt som nästan är klara och gör dom klara.

Den sista tiden har jag fått en del beställningar och då blir det så att mina egna projekt blir liggande så att mina kunder får sina saker ganska snabbt. Just nu har jag beställning på två trikåmössor samt en stickad mössa med öronlappar som är fodrad.

Mina egna projekt som jag håller på med mest just nu är mina stickade knästrumpor, handledsvärmare ny testmodell samt min stickade kjol som jag hållit på med länge. Jag har också precis gjort klart ett par mönsterstickade vantar. Där har jag bara trådarna kvar att fästa.

Min äldsta son beställde ett par raggsockor och dom är också klara :-). Jag hittade ett grått nystan av garnet 7 bröder  i mitt garnlager hemma :-).


Det gick åt 120 gram till dom raggsockorna och jag la  upp 52 maskor till resåren sen minskade till 48 maskor när jag stickade själva häl och fotdel. Jag gjorde förstärkt häl och sockorna passar till storlek 40-43.



Jag har gjort min egen etikett och där står det storlek och tvättråd :-).







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar