söndag 3 maj 2015

Virkat kamerafodral i garnet 7 bröder från Novita

Nu har jag gjort mitt sommarfodral till min kamera :-). Jag har virkat den på fri hand och jaghar använt garnet 7 bröder från Novita . Jag hade en del kvar av det garnet efter att ha stickat ett par korta sockor.
Jag har gjort ett fodral tidigare se inlägg.

Började att virka rundeln för objektivet. Därefter virkade jag en lång remsa den som går runt hela kameran. Jag började remsan på ena sidan av rundeln för objektivet. På bilden till vänster så ser ni där den gula knappen sitter där började jag min remsa. När remsan räckte runt hela kameran så virkade jag fast den på rundeln. Det ser ni på den högra bilden strax under gula knappen.





Så här ser baksidan ut.


Därefter virkade jag botten. Virkade sen en kant runt hela botten.


Sist så virkade jag locket. Började på remsan och virkade framåt. Gjorde två öglor i varje hörn och sydde sen i två knappar :-).

Rätt häftigt eller hur:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar