lördag 2 maj 2015

Babymössa i garnet Elise från Järbo garn



När jag var på Paduro så hittade jag det här fina garnet :-). Det heter Elise och kommer från Järbo garn. Väldigt mjukt och garnet består av bomull och akryl och kan tvättas i 30 grader.

När man har ett lager hemma samt en blogg så brukar det fixa sig med stickor och mönster :-). Jag har tidigare gjort en liten babymössa i garnet Himalaya och även gjort ett mönster till den mössan. Länk här: mönstret . Jag har stickat efter det mönstret och använt rundsticka 3,5. Jag gjorde ingen resår utan bara vanliga räta maskor den här gången. Då får jag en rullkant längst ner på mössan :-).

Här har jag precis börjat på mössan.














Så här blev den färdiga mössan :-).


Det blev mycket garn över och räcker säkert till två små mössor till.
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar