söndag 1 mars 2015

Kofta stickad uppifrån och ner

Jag tycker att jag har stickat och stickat och inte kommit någonstans på min kofta men nu äntligen är fram och bakstycket klar. Bara ärmarna kvar. Jag köpte garnet på en syfestivalmässa i Tant Koftas monter och köpte även hennes mönsterhäfte som beskriver hur man räknar ut och stickar din egen kofta efter just ditt eget garn och storlek. Garnet jag stickar i heter Soft Donegal Tweed. Garnet finns i en massa färger och till min kofta kommer det att gå åt mindre än 6 stycken härvor. Här är länken till Tant Koftas webb och där man hittar detta garn. Jag stickar hela koftan med stickor 4. Funderar på vilka knappar jag ska ha. Jag har gjort 12 stycken knapphål. Hittade pärlemoknappar i mitt lilla lager. Kanske blir dom. "Tant Koftas syster" har också en webbshop är där finna bland annat massa snygga knappar. Här är länken till den webbshopen. Nu ska jag börja att sticka ärmarna :-).



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar